همشهری آنلاین: رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بدون عدالت محال است که بتوان مدعی تقوا در جامعه بود، گفت: حزب ندای ایرانیان می‎خواهد تا روزی اندیشه منحوس احمدی‎نژادی از صحنه روزگار محو شود.

صادق خرازی

فارس نوشت: سیدصادق خرازی در همایش اصلاح‎طلبان و مجلس آینده که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد مطالبي را مطرح كرد كه مهمترين آنها به نقل از فارس در زير آمده است:

  • امروز می‎شود آزادانه سخن گفت ولی در روز تشکیل حزب ندای ایرانیان و روز بلوغ و انعقاد این تفکر چنین نبود و بسیاری از یاران ما در حبس بوده و هستند.
  • آیا می‎توان با همه معضلات و مشکلاتی که در وضع کشاورزی، بحران اشتغال، دغدغه روزمره جوانان و وضع اقتصادی به وجود آمده را سامان داد؟ البته بنا ندارم که به این آمارها و ارقام بپردازم ولی معتقدم دو واژه مهم و استراتژیک عدالت و آزادی، عدالت و دموکراسی، پیشرفت و مردمسالاری مهمترین آرمان حزب ندای ایرانیان است.
  • ما اصلاح‎طلب هستیم و مبانی اندیشه اصلاحی خودمان را در مدینه فاضله‎ای می‎بینیم که نبی مکرم اسلام از هنگام اساس‎نامه مدینه، تجلی پیمان‎های مدینه و تحقق آرمان‎های مدنی که داشتند برای ملت‎ها در تاریخ به امانت گذاشتند لذا انقلاب بزرگی بزرگتر از انقلاب نبی مکرم اسلام در مسیر تاریخ انسان و جهان دیده نمی‎شود.
  • در آستانه مهمترین تحول سال 1394 قرار داریم امسال مهمترین تحول ما انتخابات است انتخاباتی که سرشت و سرنوشت انسان به آن بستگی دارد.
  • طی هشت سال دولت گذشته فرصت‎ها تبدیل به تهدید شد. صد تاسف که در هشت سال کسانی در این کشور حکمرانی کردند که درکی از مفاهیم بزرگ نداشتند و فرصت‎ها را تبدیل به تهدید کردند، ما اگر حزب داشتیم می‎توانستیم سوال کنیم، پرسش‎های مهمی را در جامعه ایجاد کنیم، اگر حزب داشتیم می‎توانستیم مجالس مهمی را رقم بزنیم نه مجلسی که با پول حرام شکل گرفته باشد، اگر حزب داشتیم می‎توانستیم اردوگاه و آرمان‎سراهایی ایجاد کنیم که باعث ارتقاء دانش و بینش مردم شود صد تاسف که از این موقعیت‎ها غفلت کردیم.
  • بدون عدالت محال است که بتوان مدعی تقوا در جامعه بود. حزب ندای ایرانیان می‎خواهد تا روزی اندیشه منحوس احمدی‎نژادی از صحنه روزگار محو شود.
  •  محال است توسعه اقتصادی به نتیجه برسد تا آنگاه که توسعه سیاسی در زندگی مردم جای خود را نشان ندهد، توسعه سیاسی یعنی تجلی احزاب سیاسی، گروه‎ها و انجمن‎های سیاسی که بتوانند همفکران خودشان را با کسانی که می‎توانند همزادپنداری کنند در یک سبد کار بنیادین قرار دهد.
  • باید نتیجه انتخابات را همانند سال 1392 محقق کنیم. ما در درون جامعه اصلاحات هیچ اختلافی نداریم دست هر اصلاح‎طلبی را می‎بوسیم که برای پیشرفت جامعه کار کند کسانی که بخواهند درون اصلاح‎طلبان اختلاف ایجاد کنند در حزب ندای ایرانیان جایی ندارند.
کد خبر 317949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha